Сервіси Web 2.0

Враховуючи широкий спектр функціональності, в профорієнтаційній діяльності можна використовуввати, наприклад, такі сервіси: Diigo, YouTube, Google Drive, FreeMind, Blogger, Twitter, FaceBook, LinkedIn, iGoogle, Webinar.
Diigo – персональна система управління інформацією. Сервіс призначений для зберігання посилань на різні сайти та на фрагменти тексту на сторінках сайтів. Користувач може зберігати приватні закладки або публічні (їх бачитимуть усі). Закладка являє собою запис, який складається з посилання на певний сайт або фрагмент тексту, його назви та короткого опису. Також сервіс дозволяє створювати групи та запрошувати до них користувачів. У групах можна розміщувати закладки на сайти певної тематики.
Сервіс можна використовувати для колективної роботи учнів із матеріалами з профорієнтації: виділяти головне, робити закладки та інше.
Також аналогічні функції виконують: http://www.bobrdobr.ru – БобрДобр; http://delicious.com/ – Делішес; http://memori.ru/ - Меморі.
YouTube - сервіс, що надає послуги відеохостінга. Користувачі можуть додавати, переглядати та коментувати відеозаписи. Сервіс також надає можливість користувачам порекомендувати відео іншим. Згідно з даними сайта Alexa.com YouTube займає третє місце у світі за кількістю відвідувачів.
Можна використовувати для розміщення, пошуку, коментування та розповсюдження відеоматеріалів з профорієнтації.
Google Drive – дозволяє створювати, зберігати, редагувати безпосередньо в он-лайні, навіть без встановленого офісного ПЗ на комп’ютері користувача, переглядати документи в мережі та надавати до них доступ іншим користувачам. Сервіс підтримує колективну роботу з документами.
За допомогою цього сервісу можна створювати: текстові документи, таблиці, презентації, форми (бланк з переліком запитань та відповідей – тести), малюнки (діаграми, графіки, тощо).
За допомогою цього сервісу профорієнтатор може проводити опитування та тести, організовувати колективне обговорення якогось матеріалу та інше.
FreeMind – Карти знань (когнітивні карти, ментальні карти) – схеми, в яких наочно представлені різні ідеї, задачі, тези, пов’язані між собою і об’єднані спільною ідеєю.
За допомогою цього сервісу можна структурувати інформацію у вигляді схем та надавати її учням.
Можна також використовувати:
http://www.mindmeister.com/ – MindMeister;
http://vslovar.org.ru/ – візуальний словничок;
http://znannya.org – формування бази знань на основі навчальних текстів;
http://bubbl.us/ – середовище брейнстормінга.
Blogger – сервіс мережевих щоденників. Зазвичай блоги публічні і передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в полеміку з автором. Але є і приватні блоги, зміст таких блогів може бачити тільки автор. Основний зміст блогів - записи (пости), що регулярно додаються і містять текст, зображення або мультимедіа. Для блогів характерні короткі записи, відсортовані у зворотньому порядку (останній запис зверху). У блозі можна розміщувати посилання на документи, відеоматеріали, сайти з профорієнтації та інші матеріали.
Також можна використовувати: http://Livejournal.ru – Живий Журнал (ЖЖ), http://Liveinternet.ru – LiveInternet, http://blogs.mail.ru – Блоги на Mail.ru, http://www.communityhost.ru – створення та розміщення власного форуму, http://edublogs.org/ – Edublog (освітні блоги для вчителів, студентів та освітніх установ), http://ru.wordpress.org/ - wordpress. Система керування контенотом сайта. Використовується для ведення блогів, ресурсів новин, Інтернет-магазинів тощо.
Twitter – мережа мікроблогів стала подальшим розвитком ідеї блогів. Повідомлення у мережу Twitter можна надсилати, використовуючи веб-інтерфейс, програми-клієнти або SMS. Внаслідок простоти надсилання повідомлень і швидкості розповсюдження новин мережу Twitter називають новим видом ЗМІ, а деякі періодичні видання мають своє представництво в цій мережі.
FaceBook – соціальна мережа. За даними сайта Alexa.com, Facebook є 7-им за відвідуваністю сайтом в Україні та 2-им за відвідуваністю сайтом у світі. Кількість українських користувачів Facebook на жовтень 2011 сягала 1 730 000 осіб. Facebook дозволяє створювати профіль із фотографією та інформацією про себе, запрошувати друзів, обмінюватися з ними повідомленнями, змінювати свій статус, залишати повідомлення на своїй і чужій «стіні», завантажувати фотографії та відеозаписи, створювати групи (спільноти за інтересами).
Користувач може контролювати рівень доступу до інформації, опублікованої в його профілі, і визначати, хто має доступ до тієї чи іншої частини сторінки.
LinkedIn – соціальна мережа для пошуку і встановлення ділових контактів. Контакти можуть бути запрошені як із сайта, так і ззовні, проте LinkedIn вимагає попереднього знайомства з контактами. У випадку, коли користувач не має прямого зв'язку з контактом, він може бути представленим через інший контакт (знайомі знайомих).
Користувачі LinkedIn можуть використовувати список контактів у різних цілях:
  • бути представленими через існуючі контакти і розширювати зв'язки;
  • здійснювати пошук компаній, людей, груп за інтересами;
  • публікувати професійні резюме і здійснювати пошук роботи;
  • рекомендувати і бути рекомендованими;
  • публікувати вакансії;
  • створювати групи за інтересами.
ВКонтакте – найбільша у Рунеті соціальна мережа. За даними сайта Alexa.com, ВКонтакте є 1-им за відвідуваністю сайтом у Білорусі, 2-им за відвідуваністю сайтом у Росії, третім – на Україні, 28 – у світі. Спочатку ресурс створювався як мережа для студентів та випускників російських вузів. Згідно з даними за вересень 2012 року щотижнева аудиторія цієї мережі – близько 38 мільйонів осіб.
iGoogle – сервіс, що дозволяє створювати персоналізовану стартову сторінку чи персоналізований Інтернет-портал. Сторінка організована в таблицях, у кожній з яких містяться призначені для користувача модулі. Наприклад, пошук за допомогою Google, RSS потоки, прогнози погоди у вибраному регіоні, модуль для роботи з закладками і т.д.
Можна також використовувати: http://www.netvibes.com/uk-ua – Netwibes та https://bitly.com/ – bitly.
Webinar – http://webinar.ipo.kpi.ua/ – платформа для проведення веб-семінарів (вебінарів) в ІПО КПІ. Сервіс надає можливість ведучому (модератору, тренеру, консультанту, вчителю) передавати інформацію, а учасникам отримувати інформацію і навчатися за допомогою віртуального класу, в якому є можливість чути й бачити один одного, де б ви не знаходились. Особливо важливі можливості: показувати учасникам презентації, малювати на віртуальній дошці, робити активним опитування. Для більшої інтерактивності учасники можуть ставити питання у віконці онлайн-чату.
Можна також використовувати: http://wiziq.com – WizIQ, www.comdi.com – Comdi, www.dimdim.com – Dimdim.

Немає коментарів:

Дописати коментар