Системи вікі-енциклопедій.

Вікі-енциклопедія — це сайт довідкового характеру, наповнення якого здійснюється спільними зусиллями великої кількості учасників. Сайт функціонує за спеціальною технологією, яка називається «вікі» (від гавайського «wiki-wiki» означає «швидко»).
 Вікі-сторінки можна використовувати за різними напрямками.
  1. Як джерело навчального матеріалу.  Навчальний ефект вікі-енциклопедії досягається також завдяки дидактичними принципами подання матеріалу, що реалізуються відповідними особливостями гіпертексту. Наприклад, можливість поєднання матеріалів різних довідникових та енциклопедичних видань в одній статті забезпечує принцип полілогу. Різні трактування одного і того ж поняття у різних довідниках, різних авторів можна зв’язати гіпертекстовими посиланнями. Ці зіставлення  доповнюють одне одного, поглиблюють розуміння понять, підштовхують учня до самостійного порівняння та осмислення матеріалу.  Завдяки гіпертексту школяр може швидко отримати тлумачення незрозумілих понять або термінів в статті. Для цього встановлюються гіпертекстові посилання між всіма логічно зв’язаними поняттями та термінами. Поняття, що розглядається учнем зв’язується з тими, на які воно спирається або у яких конкретизується. Крім того, кожна стаття може супроводжуватись гіперпосиланнями на інші схожі статті вікі-енциклопедії або на освітні веб-ресурси мережі Інтернет, що дає можливість знайти більше подібних матеріалів.
  2. Планування та організація проектної діяльності. В цьому випадку вікі-сторінка створюється вчителем, частково ним наповнюється, а результати роботи над проектом вже висвітлюються самими учнями.
  3. Спільне написання творчих робіт, статей.  Причому такі роботи можуть бути написані як учнями так і самим вчителем.
  4. Середовище для обговорення та рецензування матеріалів, статей. Віртуальне методичне об’єднання великої кількості вчителів математики (не одного району, а наприклад області).
  5. Організація консультацій, отримання додаткових знань.
  6. Ознайомлення мережевої спільноти з авторськими технологіями.
  7. Для професійного зросту самого вчителя.

Отже, використання вікі-енциклопедії в навчальному процесі дає змогу:

- створити єдину платформу для надання енциклопедичних відомостей з певної галузі знань;

- активізувати використання та створення освітніх веб-ресурсів;
- організовувати індивідуальну або групову роботу учнів;
- глибше вивчити потрібну галузь знань;
- скоротити час навчання і підвищити рівень підготовки учнів;
- підвищити ефективність навчання учнів;
- підвищити рівень конкурентоспроможності випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
Можна навести приклади таких вікі-енциклопедій:

  • http://uk.wikipedia.org– україномовна вікі-енциклопедії;
  • www.eduwiki.uran.net.ua– «ВікіОсвіта» – мережене об’єднання учасників навчально-виховного процесу;
  • http://wiki.km-school.ru– тематична вікі-енциклопедія, присвячена використанню інформаційних технологій;
  • http://wiki.moodle.dp.ua– вікі-платформа вчителів Дніпропетровської області.

Немає коментарів:

Дописати коментар